Zondag 28 juni is het weer Nationale Buitenleesdag! Een dag om lekker buiten te lezen, in de openbare ruimte. Probeer gezien te worden met je boek, want zien lezen, doet lezen!
Zijn nieuwe boek ‘De zwerftochten van tante Magna’, met tien tragikomische verhalen over een bijzondere vrouw die steeds een noodlottig einde treft, gaat hij verspreiden via minibiebs. De schrijver woont in Nijmegen en is dol op minibiebs.
Het gaat niet goed met de bijen. En dat raakt ons allemaal. Ze zijn onmisbaar voor de natuur én voor ons eten. Zonder bijen geen fruit en geen groenten.
Vandaag verscheen een leuk artikel in de Oegstgeester Courant over een bijzondere minibieb. Carina Kralt-Bos is correspondent bij deze krant en vertelt verhalen over plekken, gebouwen, organisaties of voorwerpen in Oegstgeest.
Minibiebs is begonnen in 2020 en gestaag komen er nieuwe minibiebs bij. Wat we heel erg leuk vinden is dat er steeds meer minibiebs door gebruikers aangemeld worden.
Een mooi initiatief van Stichting Baarnsche Bomen. Deze stichting, van Alex van den Berg en Bas Dekker, heeft zich tot doel gesteld om lokaal hout middels duurzame en ambachtelijke verwerking terug te brengen in de Baarnsche leefomgeving.
Wat is er leuker dan een minibieb? Een microbieb! Microbiebs zijn vrolijke en piepkleine bibliotheekjes die je vooral vindt in grote steden op plekken waar niet genoeg ruimte is voor een normale minibieb. Je ziet ze op de gekste plekken.